Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden zijn belangrijk, maar vaak langdradig en lastig te lezen. Daarom hebben wij de algemene voorwaarden van onze juristen versimpeld uitgelegd.
1. Algemeen
Jij (de opdrachtgever) doet zaken met Verhuisbedrijf OLM-Movers (de opdrachtnemer).
2. Toepasselijkheid
We volgen deze Algemene Voorwaarden, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
3. Totstandkoming van de overeenkomst
- We beginnen met de opdracht nadat deze schriftelijk is bevestigd en je akkoord bent met de Algemene Voorwaarden.
- Als het nodig is om snel te handelen dan kan het verrichten van werkzaamheden ook gelden als akkoord voor de opdracht.
- Als er tussentijdse wijzigingen zijn in de opdracht met betrekking op deze Algemene Voorwaarden, dan kan dat alleen na schriftelijk akkoord en nadat er afspraken zijn gemaakt over de eventuele financiële gevolgen.
4. Contractduur
- We voeren de opdracht uit tot het werk af is, tenzij er een bepaalde einddatum is afgesproken.
- Als er een einddatum is afgesproken en die wordt om wat voor reden dan ook niet gehaald, dan doen wij ons best zo snel mogelijk de opdracht alsnog uit te voeren. De opdracht vervalt dus niet met het verstrijken van de einddatum.
5. Uitzonderingen
- Wij kunnen indien nodig anderen (extra) inzetten om de opdracht uit te voeren.
- Als wij iets nodig hebben om de opdracht uit te voeren, dan ontvangen wij dat graag op tijd, voordat de opdracht begint. De manier waarop wij dit willen ontvangen maken we vooraf bekend.
- De opdrachtgever zorgt er voor dat het beschikbaar gestelde materiaal juist, volledig, betrouwbaar en geschikt is om de opdracht te kunnen uitvoeren.
6. Geheimhouding
- Als je ons schriftelijk vraagt om de opdracht geheim te houden, dan zullen wij dat doen. Alleen de mensen die de opdracht daadwerkelijk uitvoeren zullen weten van de opdracht.
- Ook als er anderen worden ingeschakeld om (een deel van) de opdracht uit te voeren zullen zij zich aan de geheimhouding houden. Beloofd.
7. Betaling en incasso
- De betaling verwachten wij contant aan het einde van de opdracht, tenzij iets anders schriftelijk is afgesproken. Wij kunnen 10% van het totale factuurbedrag als extra administratiekosten rekenen als er te laat wordt betaald.
- Als vooraf schriftelijk is afgesproken dat de betaling ook per factuur betaald kan worden, dan verwachten wij de betaling binnen 10 dagen na de factuurdatum.
- Als de betaling later plaatsvindt dan vooraf is afgesproken, dan zien wij dat als verzuim van de opdrachtgever. Wij willen afspraken graag nakomen en verwachten dat natuurlijk ook van de opdrachtgever.
- Als de opdrachtgever afspraken niet nakomt en daardoor extra juridische kosten ontstaan, verhalen wij dit redelijkerwijs op de opdrachtgever.
8. Aansprakelijkheid
- Wij verwachten dat de opdrachtgever het mogelijk maakt om de opdracht uit te voeren. Hieronder valt onder meer parkeergelegenheid, vervoerruimte, vergunningen, ontheffingen voor de verhuiswagens, verhuisliften en personeel. Ook de goederen moeten zo verpakt zijn dat wij deze schadeloos en binnen aanvaardbare omstandigheden kunnen uitvoeren. Hier kan alleen in schriftelijk overleg van worden afgeweken.
- Benodigde vergunningen moeten door de opdrachtgever worden aangevraagd. Dit kan meestal 10 dagen van te voren via het digitale loket van de gemeente. Als dit niet is gedaan dan mogen wij de opdracht weigeren of op risico van de opdrachtgever de opdracht uitvoeren. Eventuele kosten als gevolg van het ontbreken van vergunningen worden per direct in rekening gebracht.
- Als er onjuiste informatie of ondegelijke materialen worden verstrekt aan ons, dan kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade.
- Wij leggen verantwoording af aan de opdrachtgever en niet aan anderen. Eventuele financiële gevolgen voor aanspraken van derden zijn dan ook niet voor ons.
- Als de opdracht zorgt voor het mislopen van inkomsten of besparingen, dan zijn wij daarvoor niet aansprakelijk.
- Mocht er bij de opdracht iets mis gaan, dan is het eigen risico van de opdrachtgever € 250,-
- De inboedel moet transportwaardig verpakt zijn voordat we beginnen met de opdracht, tenzij anders is afgesproken. De inhoud van een verhuisdoos dient bijvoorbeeld zo ingepakt te zijn dat losse items elkaar niet kunnen beschadigen. Kleine voorwaarden dienen ook in gesloten dozen verpakt te worden, tenzij anders is afgesproken.
- Wij staan garant voor onze verhuizers. Als anderen naast of buiten ons meehelpen met het uitvoeren van de opdracht dan zijn wij hiervoor niet verantwoordelijk. Inboedel die in de verhuiswagen geplaatst wordt door iemand anders dan ons verhuispersoneel is niet verzekerd.
- Wij doen er alles aan om schade bij de verhuizing te voorkomen, maar als het toch gebeurt dan ontvangen wij tijdens de verhuizing graag schriftelijk de specificaties van de schade.
- Vorderingen bij elkaar kunnen niet tegen elkaar worden weggestreept. Ieder betaalt zijn of haar deel.
- Eventuele schade aan planten, aquariums, dieren en trappenhuizen zijn uitgesloten van de aansprakelijkheid, tenzij anders is afgesproken.
- Bij eventuele schade verwachten wij altijd de originele aankoopbon of het waardebewijs van de leverancier, zodat wij schade kunnen vergoeden.
- Wij werken doorgaans met verhuisliften, omdat de inboedel dan verzekerd is. Als de inboedel getakeld moet worden dan moeten wij altijd bij de hijsbalk en verhuishaak kunnen. Bovendien is schade veroorzaakt door takelen altijd op eigen risico.
- Wij zijn niet aansprakelijk in geval van overmacht, staking, lock-out, brand, oorlog, mobilisatie, overstroming en andere natuurrampen of elke vertraging buiten onze wil om.